marți, 29 martie 2011

Previziunile sumbre se adeveresc!

Uniunea Europeană - un mega-stat poliţienesc!

Imediat după semnarea Tratatului de la Lisabona, U.E. a început să-şi afişeze rânjetul unui super-stat poliţienesc, care devine din ce în ce mai ameninţător. Sunt sigur că unii cititori vor crede că exagerez în cele relatate mai jos, dar aceasta este realitatea crudă care este ascunsă cetăţenilor comunitari.

Europol a fost creată ca o organizaţie de Impunere a Legii europene,fiind organizată ca o poliţie federală. Sediul central se află în vechea clădire fortificată a Gestapo-ului din Haga şi adăposteşte 400 de ofiţeri şi agenţi. Deocamdată. Deoarece planurile de extindere a forţelor Europol ţintesc spre o suplimentare a acestor efective cu încă câteva sute de poliţişti,cu toţii înarmaţi şi având acces liber şi neîngrădit în orice ţară a Europei.


Conform art.12, Capitolul 5 al Protocolului despre Privilegii şi Imunităţi U.E., ei sunt apăraţi de o imunitate totală, pe viaţă, împotriva oricăror acuzaţii pentru actele lor. Au puterea de a aresta şi a extrăda orice persoană, indiferent de funcţie, în ciuda legilor curente din mai multe ţări europene, legi care interzic în mod specific astfel de acţiuni-cazul Marii Britanii este concludent. Deci,ofiţerii şi agenţii Europol sunt deasupra oricăror legi. Aceasta nu reprezintă oare renunţarea în favoarea U.E. a încă unui atribut al suveranităţii naţionale a unui Stat Membru? Ba,bine că nu!

Europol este dublat de Forţa Jandarmeriei europene(FGE), apărută prin semnarea unui Tratat de către miniştrii Apărării din Franţa, Olanda, Italia, Spania şi Portugalia. Este destinată cu prioritate operaţiunilor U.E. şi dispune de o forţă de reacţie rapidă capabilă să desfăşoare 800 de persoane. În final se preconizează a fi încadrată cu până la 2.300 de membri. FGE va putea fi desfăşurată şi sub mandat ONU,NATO sau alte organizaţii internaţionale.

Eurojust este agenţia europeană de cooperare judiciară înfiinţată în 2002 şi îşi are sediul tot la Haga. Până la semnarea noului Tratat avea mai mult un rol de asistenţă în cadrul anchetelor privind criminalitatea transfrontalieră, în cazuri precum traficul de droguri şi persoane, fraudele ori spălarea de bani. Imediat după semnarea Tratatului,” Comisia Europeană a aprobat o comunicare internă înaintată de comisarul pentru Justiţie şi Afaceri Interne, Franco Frattini, potrivit căreia Eurojust ar putea căpăta, treptat, atribuţii precum Biroul Federal de Investigaţii (FBI) din SUA”(1). În noul Tratat este prevăzută funcţia de Procuror General al U.E., în subordinea căruia Eurojust va deveni instrumentul principal.

În baza documentului menţionat, lucrătorii Eurojust vor avea acces liber la bazele de date în materie penală ale Statelor Membre, inclusiv la cazurile de terorism, la dosarele celor aflaţi în penitenciare sau la baza de date cu mostre AND. Frattini doreşte ca acest organism să poată decide în caz de conflict de competenţe între diferite autorităţi judiciare şi să poată face propuneri pentru începerea ueni anumite anchete penale autorităţilor unui Stat Membru. Pe site-ul EUObserver.com se poate citi că „în cazul unei infracţiuni împotriva intereselor financiare ale Uniunii”, Eurojust va putea deschide o anchetă europeană pe cont propriu.

„Potrivit Tratatului, Procurorul General va putea să iniţieze şi să conducă anchete pe tot cuprinsul U.E. în cazuri de infracţiuni „grave”. Trecerea treptată a Eurojust de la un organism care să acorde asistenţă la unul care să coordoneze anchete naţionale, ba chiar să iniţieze anchete transnaţionale reprezintă renunţarea în favoarea Bruxellesului la încă un atribut al suveranităţii naţionale-jurisdicţia exclusivă în materie penală”.

Sunt absolut sigur că traducerea în limba română a documentelor care reglementează organizarea, dotarea şi atribuţiile, mai ales atribuţiile celor două organisme prezentate mai sus nu vor fi aduse niciodată la cunoştinţa publicului larg. V-aţi dat seama de ce Tratatul de la Lisabona a fost validat doar de parlamentele naţionale? De ce s-a renunţat la referendumuri?

Închei cu următoarea afirmaţie: nici Tratatul de la Lisabona nu va putea să facă din Europa un competitor real pe piaţa puterii mondiale. Pentru simplul fapt că nu va putea să unifice bătrânul continent să acţioneze ca o forţă unită. Lasă Statele Membre să se descurce după voinţa/dorinţa lor cu aliaţii de pe alte continente.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Nici măcar ”lagărul socialist”(închisoarea popoarelor) nu folosea asemenea instrumente, se păstra o aparență de ”suveranitate”, dar este adevărat că se foloseau alte metode perfide - staționarea armatelor sovietice pe teritoriul statelor socialiste frățești, în scopul ”apărării intereselor” acestora, iar la comanda tuturor instituțiilor se desemnau numai filosovietici etc...Experimente pentru care nici nu se punea problema consultării popoarelor. Așa se întâmplă și în cazul U.E. cu aceste instituții polițienești , nefiind uzitat referendumul popular.